KTM inovácia FULL odpruženia
KTM predstavuje svoje nové celoodpružené bicykle – všetky s novým riešením pruženia. Doposiaľ využívali všetky KTM „fully“ PDS systém s vertikálne usadeným tlmičom. Modelová rada 2016 predstavuje SLL(straight line link) – horizontálne usadený tlmič a tým sa rozlúčila so zadnou „hojdačkou“ a hromadou kĺbov. Vďaka tomu je zminimalizované pruženie v rovnom teréne (maximálne 3 mm podľa KTM), to však vôbec neprekáža tlmeniu v teréne, podľa vývojárov v KTM takto reaguje tlmič v teréne podstatne citlivejšie na malých nerovnostiach a pri silných „úderoch“ poskytuje väčší priestor. Ďalšou podstatnou výhodou tohto systému je úspora hmotnosti.

KTM Scarp 2016
KTM Scarp 2016
KTM Scarp 2016 – 29-tkový „racebike“
Fully zrodený na preteky: k dispozícii športových 90 mm v zadnom tlmení. Top-model Scarp Prestige (celokarbonový rám, XX1, vidlica FOX) sa na váhe absolútne nehanbí za svojich 9,9 kg. Túto nízku váhu okrem iného umožňuje ľahký celo-karbónový rám, ktorý je veľmi podobný Scalpel-u od výrobcu Cannondale. Práve vďaka novému systému tlmenia je Scarpovi umožnené mať celokarbónové telo aj v zadnej stavbe.
Ďalšie modely Scarp sú k dispozícii buď ako celokarbónové alebo kombinácia karbón + ALU, alebo ALU. Karbónová zadná stavba je pre dosiahnutie vyššej tuhosti prispôsobená systému Boost-Standard.

KTM Lycan 2016
KTM Lycan 2016
KTM Lycan 2016 – 27,5“ – trailbike
Meno znie podobne ako lycra – napriek tomu však Lycan ponúka menší priemer kolies a vyšší zdvih ako Scarp. Rám sa veľmi podobá Scarpu, ponúka však zadný zdvih 125 mm, čo ho spolu so 130 mm vidlicou robí trailovým bicyklom. Ostatné spracovanie zodpovedá spracovaniu modelu Scarp.

KTM Kapoho 2016
KTM Kapoho 2016
KTM Kapoho 2016 – 27,5+
Kapoho nemôže tak isto ako Lycan zatajiť svoju úzku „príbuznosť so Scarpom. Tento 27,5+ bicykel bude zatiaľ k dispozícii len v ALU verzii, či bude mať karbónového nástupcu je zatiaľ neisté.

KTM Lontano P18
KTM Lontano P18
KTM Lontano P18
Teraz niečo úplne iné: Čo sa stane, keď produktový manažér popri svojej vášni pre MTB absolvuje 10 mesiacov naprieč cestami v Južnej Amerike? Oceľový cestovný bicykel s pohonom Pinion P18 a GCD (gates carbon drive) – karbónový remeň namiesto reťaze.

Autorom článku je Thomas Paatz z portálu MTB News.