KTM – novinky: hneď štyri nové modely
V Mattighofene idú na plný plyn. Pre sezónu 2016 neostane takmer žiaden model v pôvodnom prevedení. Rakúšania sa však neohraničujú len na „kozmetické“ korektúry. Pre „fullsuspension“ modely je pripravená komplet nová kinematika zadnej stavby rámu.

Scarp
KTM SCARP 2016
Kinematika
Nová kinematika
KTM Scarp
Scarp je skonštruovaný na novo od základu. Predovšetkým v zadnej časti rámu vsadili v KTM na vynovenú kinematiku. Takto je zmenené uloženie tlmiča – namiesto pôvodného uloženia pred sedlovou trúbkou leží tlmič horizontálne pod hornou rámovou trúbkou. Tlmič je skĺbený prostredníctvom tzv. SLL technológie (straight-line-link). Ťažisko je týmto priamejšie vedené do tlmiča. KTM si od toho sľubuje lepšiu odozvu a taktiež lepšiu efektivitu zdvihu pri „hrubých“ nárazoch. SLL-systém nepotrebuje toľko ložísk ako jeho predchodca a toto rozhodnutie je cítiteľné pri zníženej váhe bicykla. Dvojmo tesnené a vyššie dimenzované guličkové ložiská upevňujúce tlmič majú byť ešte trvanlivejšie ako tie predchádzajúce. 29-kový „race fully“ ponúka 100 mm zdvihu vpredu a 90 mm vzadu. Podľa cenového levelu môže byť Scarp kompletne karbónový, alebo kombinovaný karbón a hliník ale samozrejme je k dispozícii aj celohliníkový rám.

Myroon
KTM MYROON 2016
Kinematika
Pohľad na sedlovku
KTM Myroon: rýchle cross-country „žihadlo“
Najrýchlejšie MTB z dielne KTM ostáva naďalej Myroon. Pre novú sezónu ma cross-country-hardtail prirodzene isté vylepšenia. Radiaca (hlavová) trúbka je skrátená, tomu vďačí ešte športovejšie položenie Myroonu ako pred tým. Zároveň sedí jazdec vďaka strmšiemu uhlu sedlovej trúbky centrálnejšie nad kľukami a tým je generovaný silnejší a efektívnejší pohon pri „šľapaní“ do pedálov. Aj nová Boost-technológia napomáha KTM pri technologickom vzostupe. 148 mm široká zadná stavba v spojení s reťazovou trúbkou, ktorá je skrátená o 13 mm je o 21 percent tuhšia ako predchodca. Ďalšie „upgrady“: Prehadzovač je upevnený na štýlovo integrovanej návarke umiestnenej na sedlovej trúbke. Myroon je k dispozícii v štyroch veľkostiach a desiatich rôznych výbavách.

Lycan
KTM LYCAN 2016
KTM Lycan
Nový Lycan bazíruje na rovnakom spracovaní rámu ako Scarp. Ponúka však 130 mm zdvihu vpredu a 125 mm vzadu a valí sa na 27,5 palcových kolesách. Aj tu sú k dispozícii karbónové, karbón/hliník a hliníkové rámy a samozrejme je dostupný vo viacerých výbavách.

Kapoho
KTM KAPOHO 2016
Pneumatika
Pohľad na pneumatiku Kapoho
KTM Kapoho: Lycan s „plusovými“ pneumatikami
Trend „plusových“ pneumatík nasleduje KTM so svojím Kapoho. „Plusové“ pneumatiky znamená, že sú širšie ako štandardy pri 27,5 palcových kolesách ale užšie ako fatbiky. Tento trailbike si z podstatnej časti zakladá na rovnakom ako hliníkový Lycan, ponúka rovnaký zdvih: 130 mm vpredu a 125 mm vzadu. V sezóne 2016 bude Kapoho vo verzii s 3.0 pneumatikami vybavený novou sadou Shimano XT – 11 rýchlostí, vyhotovený v troch veľkostiach.

Článok priniesol Stefan Frey na portáli Bike-Magazin.